SEO Analyse

Få en gratis SEO Analyse

Er du usikker på om din hjemmeside har brug for søgemaskineoptimering, så start med en gratis SEO analyse, der er helt uforpligtende.

En SEO analyse giver dig blandt andet svaret på:

  • Hvor står din hjemmeside i dag – rent SEO-mæssigt?
  • Hvilke vigtige faktorer hæmmer din hjemmeside?
  • Lever den op til de vigtigste af Googles krav?

Vi gennemgår din hjemmeside manuelt og analyserer den for de 15 vigtigste SEO faktorer, som Google vægter meget højt. Vi analyserer blandt andet:

On-page elementer

  • Title tags
  • Overskrifter
  • Indhold (brødtekst)
  • URL struktur
  • Hastighed (Site Speed)
  • Interne links

Off-page elementer

  • Antal links
  • Kvaliteten af links
  • Linkstruktur
  • Sociale medier

Samt flere andre vigtige faktorer. I alt 15 SEO-faktorer går vi igennem.

Du får en pdf-rapport med alle resultaterne samt anbefaling på, hvordan du kan forbedre din hjemmesides synlighed i Google baseret på analysen.

Klik nedenfor, så er din personlige rapport på vej til dig:

seo analyse

 

En mere omfangsrig SEO Analyse

Vi udfører også en mere omfangsrig SEO analyse, der består af en række komponenter og som kan danne grundlag for en mere langsigtet køreplan for søgemaskineoptimering. Den består af følgende analyser:

  • Søgeordsanalyse
  • Websiteanalyse
  • Linkanalyse
  • Konkurrentanalyse

Søgeordsanalysen ser på de potentielle søgeord som dine kunder anvender i Google. De enkelte søgeord analyseres for intention (hvad ligger bag søgningen), antal søgninger, konkurrence og den nuværende placering i Google. Analysen munder ud i en række søgeord, som det anbefales at optimere imod.

Websiteanalysen gennemgår din hjemmeside for alle de tekniske faktorer, der har betydning for SEO, din hjemmeside-struktur samt selve indholdet. Altså alt det på selve hjemmesiden, der påvirker din hjemmesides placering i Google.

Linkanalysen er en gennemgang af de links, som i dag peger ind på din hjemmeside. Links har meget stor betydning i Googles søgemaskine, så det er vigtigt hvordan sammensætningen af hjemmesidens linkprofil ser ud. Vi analyserer hvilke domæner, du har links fra og om de er gode eller dårlige. Vi ser på ankertekst, dybe links og væksten i antallet.

Konkurrentanalysen ser på hvad dine konkurrenter gør på nettet. Hvilke søgeord forsøger de at ramme, hvor gode er de til indhold og hvor har de fået deres links fra, er noget af det, der analyseres. Analysen giver svar på om der er områder, man skal kopiere fra konkurrenterne og hvor man kan ramme nogle af deres huller.

Med indholdet af disse fire analyser får du en grundig SEO analyse, der viser dig præcist, hvor du skal sætte ind for at komme til tops i Google.