Content Marketing

Content Marketing flytter dine kunder gennem salgstragten til de ender med at købe

Content Marketing starter med dine kunder og potentielle kunder. Det er kunsten at kommunikere med dem om emner, de er oprigtigt interesseret i, men uden du forsøger at sælge – i første omgang. Det er udvikling af kvalitetsindhold, der viser at du forstår kundernes problemer og interesser i hele salgsforløbet og som til syvende og sidst får kunderne til at træffe den logiske beslutning at foretage et køb.

Tiltræk, engager og konverter målgruppen

Content Marketing skal tilpasses dine kunder købsproces hvad enten den er simpel eller kompliceret. Det betyder, at der skal udvikles indhold, der kan tiltrække din målgruppe selv om de ikke kender dit brand eller dine produkter og services endnu. Det er øverst i salgstragten.

Når målgruppen har lært dig at kende skal de engageres med indhold, der viser at du og dit brand er eksperter på det område I beskæftiger jer med. Og det på en måde, så målgruppen ikke er i tvivl om, at ved at vælge dit brand er man i sikre og troværdige hænder.

Endelig skal der gerne komme en købsbeslutning ud af det til sidst – en konvertering – det er hele formålet. Og meget gerne en tilfreds kunde, som du efterfølgende kan fastholde med kvalitetsindhold også.

Kontakt os allerede nu om Content Marketing

Content Marketing er ikke bare noget man gør – ikke hvis man gerne vil have succes med det. Derfor har vi udviklet vores egen SPOT-metode, der sikrer målbare og profitable resultater af en content marketing indsats. SPOT står for Solid – Proven – Optimized – Thorough og du kan læse mere om den her.

Hvis du vælger at indgå en aftale med os om forskellige content marketing ydelser kan du forvente følgende resultater:

  • Stærkt stigende trafik til din hjemmeside
  • Ekstern omtale hos markante influenter
  • Brand opbygning
  • Flere leads
  • Mere salg

Content Marketing for Webshops

En webshop har typisk kun én form for indhold; produkter og varekategorier. Det er nu en gang den måde en webshop er organiseret på og det er der heller ikke noget galt med. Men det er de færreste andre hjemmesider, der har lyst til at linke til en kategori eller produktside – der skal mere til. Desuden er det sjældent at indholdet på en webshop rammer en kunde først i købsprocessen – den kommer først på banen, når søgninger er efter – ja gæt selv – produkter og varekategorier. Læs mere om content marketing for webshops.

Content Marketing i B2B

Salgsprocessen i B2B virksomheder er ofte mere komplekst og langvarig end i B2C virksomheder. Det tager længere tid at få en kunde igennem alle trin i salgstragten inden et køb. Har du indhold, der matcher dine kunders trin i salgstragten? Fokuserer dit indhold sig på kundernes problemer – eller er det som de fleste en beskrivelse af din virksomheds produkter og services? Få fat i flere kunder med indhold, der interesserer dem og vis dem at din virksomhed er eksperten i markedet. Læs mere om B2B content marketing.

En fornuftig content marketing kampagne indeholder altid tre grundelementer, som også indgår i vores SPOT-metode.
  • Content Marketing Strategi

    Vi skal vide hvad vi gør og hvor vi gerne vil hen sammen med dig. Derfor skal vi sammen finde de ambitiøse mål, du gerne vil opnå og udvikle den rigtige strategi. En god content marketing strategi er fundamentet for succes og lægger køreplanen for hele content marketing kampagnen.

    Læs mere om Content Marketing Strategi

  • Superindhold

    Din hjemmeside skal udvikles til at være en magnet, der kan tiltrække de rigtige kunder. Det kan kun ske, hvis indholdet på hjemmesiden er i absolut topklasse. Derfor skal vi udvikle og skabe superindhold, der kan tiltrække, fastholde og engagere dine potentielle kunder og meningsdannere i din branche.

    Læs om indhold, blogging og superindhold her

  • Markedsføring af indhold

    Dit indhold, superindhold og andre digitale aktiver kan ikke stå alene. Desværre. Hvor godt det end må være, skal vi være sikre på, at målgruppen også finder ud af det. Derfor skal indholdet markedsføres de steder, hvor dine kunder også færdes online. Det kan være sociale medier, blogs, online magasiner og meget mere.

    Læs mere om vores outreach services her