10. september 2020

Fra generisk indhold til superindhold På det sidste har jeg hørt mange marketingchefer brokke sig lidt og sige ting som: ”Content marketing er blevet alt for svært.” ”Det er svært at konkurrere med alle de andre blogs, der skriver om det samme.” Men den hårde sandhed er: Content marketing er ikke blevet sværere. Læserne er

Læs Mere

3. september 2020

Set fra en tidligere salgs- og nu marketingmands perspektiv. I mange virksomheder – nok de fleste – har salg og marketing svært ved at arbejde rigtigt og produktivt sammen. Det er en konstant kamp med at give den anden part skylden. Man hører ofte salgsfolk sige: ”Jeg kan ikke nå mit budget, fordi marketing ikke

Læs Mere

21. april 2020

Marketing Automation er det nye sort! Men der er rigtigt mange, der taler om det, men kun de færreste, der rent faktisk har implementeret et system og anvender det på daglig basis. Og blandt små og mellemstore virksomheder er det de færreste, der er gået i gang og har implementeret marketing automation software. Hvad er

Læs Mere

20. januar 2020

En stor del af SEO processen er at oprette supergodt indhold, der kan findes i Google ved relevante søgninger. Men det at oprette nyt indhold kan ofte tage fokus fra det indhold, man allerede har oprettet og som måske bare ligger på hjemmesiden uden nogen rigtigt læser det. Det er især tilfældet, hvis du har

Læs Mere

13. november 2019

SKAGs er en engelsk betegnelse for Single Keyword Ad Groups og er en måde at organisere sine kampagner på i Google Ads, så man opnår betydeligt bedre resultater. Det er i hvert fald vores erfaring efter at have arbejdet efter modellen i flere år. I korte træk går det ud på at opdele din Google

Læs Mere

24. september 2019

Hvis du tager et blik på din Google Analytics lige nu, vil du sikkert se, at størstedelen af trafikken til din blog kommer fra 2-5 blog-artikler. Hvis du har sat mål op i Google Analytics – og det har du vel? – og du måler konverteringer som kommer direkte fra dit (blog)indhold, så er sandsynligheden

Læs Mere

8. maj 2019

Ubevidst har jeg beskæftiget mig med content marketing i mange år. Da jeg startede VinForum skrev jeg en hulens masse artikler om vin og da jeg blev SEO ekspert handlede det jo i høj grad også om indhold – men også en masse andre ting. Men de senere år har jeg brugt meget tid på,

Læs Mere

19. marts 2019

Forestil dig at du overvejer at hyre et SEO bureau. Og da du sikkert ikke har ubegrænsede midler, er du naturligvis interesseret i at vide mest muligt om det, bureauet kan tilbyde dig. Du har sikkert i hvert fald to spørgsmål: Hvor meget vil det koste mig? Hvor meget vil jeg få ud af det?

Læs Mere