SEO

  • Prøv SEOCoaching med JPO Marketing

    Vi har for nylig introduceret en ny service, vi kalder for SEO Coaching. Den er opbygget som vores marketing coaching programmer, men har udelukkende fokus på søgemaskineoptimering (SEO). SEO Coaching henvender sig til små og mellemstore virksomheder, der ønsker en strategi, rådgivning og plan til at indføre god SEO i deres virksomhed. Men som gerne […]

  • Egentlig er SEO ret simpelt: Giv Google hvad de vil have

    Google opdaterer løbende sin søgealgoritme så den bliver mere og mere præcis. Du har måske både hørt om Panda og Penguin opdateringerne, der gik ud på at fjerne dårligt og tyndt indhold og fjerne mulighederne for at snyde med links fra alle mulige netværk og blogs. Men på trods af alle disse ændringer er SEO […]

  • mobilvenlig hjemmeside

    Bliver din hjemmeside usynlig den 21. april?

    Forhåbentlig fik jeg din opmærksomhed med overskriften. Den lyder måske lidt dramatisk, men der er faktisk en del hjemmesider, der den 21. april i år (2015) bliver usynlige i Google, når der søges med mobile enheder. For som noget helt ekstraordinært har Google været ude og sige, at fra denne dato bliver ikke-mobilvenlige hjemmesider dårligere placeret […]

  • 7 strategiske måder at forbedre din hjemmesides SEO

    Søgemaskineoptimering har ændret sig voldsomt de senere år og hvis du vil have succes i dag er du nødt til at undgå de dårlige vaner fra i går. SEO i år 2015 skal være strategisk og baseret på kundefokuseret indhold. Her er 7 gode måder at implementere det på: 1. Vælg strategiske søgeord Uden en […]

  • Hvad er det forretningsmæssige potentiale i SEO?

    Online marketing har den kæmpemæssige fordel, at man kan måle det meste og dermed afgøre om enkelte kampagner og taktikker virker. Det gælder også for søgemaskineoptimering. I enhver SEO proces kan man måle om de opnåede resultater virker på både toplinjen og bundlinjen. Altså om investeringen har kunnet betale sig. Det er altid rart, når […]

  • 9 brand signaler som Google bruger

    Der er rigtigt mange faktorer, der spiller ind på placeringen i Google, omkring 200 regner man med. Vi har tidligere skrevet om de sociale signaler, der virker i Google og her kommer en række signaler vedrørende dit brand eller navn, der også har indflydelse på placeringen i Googles søgemaskine. 1. Brand i ankerteksten er et […]

  • Jensen’s Bøfhus og reputation management

    Det er efterhånden et par måneder siden, at Jensen’s Bøfhus var ude i et voldsomt stormvejr i forbindelse med, at de vandt retssagen mod en anden restaurant, hvis navn, i følge retten, lå for tæt på Jensen’s og derfor ikke måtte anvendes. Jeg kom til at tænke på sagen, da jeg på Facebook forleden så […]

  • Sådan undgår din website at blive straffet af Google

    Google forsøger løbende at gøre sin søgemaskine bedre og opdaterer algoritmen med forbedringer for at optimere brugeroplevelsen, når vi søger i Google. Googles søgemaskine har kun ét mål: At give de bedste og mest relevante resultater til en hver given søgning. En måde at skabe disse bedre søgeresultater indebærer at straffe de hjemmesider, der ikke […]

  • 10 sociale signaler der hjælper i Google

    Næsten alle der er på nettet i dag har også en profil eller en konto på et eller andet social medie. Og aktiviteterne på de sociale medier er blevet så stor, så heller ikke Google kan ignorere dem og derfor har de også fået indflydelse på placeringen i Googles søgemaskine. Google placerer hjemmesider efter relevans […]